~~~~In three words I can sum up everything I've learned about life. It goes on.Nothing in life is to be feared. It is only to be understood~~~~

Wednesday, October 18, 2006

aku perlukan ketenangan.....

salam suma..
pakabar?
harap sihat jak..ari tok ku malas nk tulis blog k bm..
mok pake bhs swak la..
huhuhu.....
ari tok tgal brapa ari gik nak raya...
suma kwn2 ku d uia tok sibok nk kemas2 balit raya..
aku??
erm..aku xdalah sibok bkemas...
bkn xda mood nk balit...sememangnya aku eager nk balit tp ada masa yg pjg gik mok kemas brg..
aku balit 22hb..wpun lamak gik mok tgu..ok la dr org lain yg xdpt blt..
erm...bbrapa ari tok mcm2 jd...
ari ya kuar ngan Ish..
g sungkey sama..then g midvalley jap jpa kwn2 nya..
sian Ish..masa anta aku blt..nya ngangis lam keta...
sian Ish..parents nya bok jak ninggal few months yg lpas..
nya mdh nya ada aku jak nk luah prsn nya..
erm...aku xtauk nk wat pa slain brada d sisi nya stiap masa nya perlukan aku..aku try sbaik mungkin utk jaga ati nya...jaga kata2 n pbuatan aku supaya x sakitkan ati nya...
aku try layan nya wpun aku kdg2 xda masa utk dr sndr...
mmg nmpk cam x ikhlas..tp kita xbleh nk ukur keikhlasan org kan...
1weeks b4 parents nya invoved lam car crash...aku sakitkan atinya...lukakn atinya..
luka d atinya makin parah..
aku bsalah..so mmg patutla alu layan nya dgn bagus skrg tok...
cuma aku na minta maaf bena2 dgn sapa2 jak yg xsuka ngan kptsn aku...maaf bena2..
aku bkn mok sakiti ati sapa2..tp aku dh wat kptsn..aku malas nk fkr pasal cnta lok skrg tok..
suma kwn2 aku d uia tok gago nk crk gerek masa stdy...klak dh keja senang...erm...
bagi aku...mun dh jodoh kita ngan sumone ya..tgu brapa lamak pun...kita akan bsama nya juak wpun tpaksa mharungi plbagai dugaan...
tpulang mun org nk madah aku kejam sbb hampakan sapa2 jak..tp ya kptsn aku...
aku harap sapa2 yg baca..dpt trima kptsn aku...kisah lepas dh buat aku serik utk trima cnta baru dlm hidup aku...aku mok luangkan masa yg ada dlm 1 tempoh masa tok utk dr aku sndr...
masih byk lagi yg aku perlu capai dlm idup tok...
dlm masa 3thn gik..aku perlu struggle habisan2 utk dpt dgree yg aku idamkan..yg parents aku harapkan...yg adik n abg aku impikan...yg suma org inginkan...yg suma org nk lihat aku dpt mbak dgree balit kch dgn cemerlangnya....
besar harapan daknya yg perlu aku galas...
ya yg aku pilih...hepikan family aku...d most important reasons why aku berada d uia skrg...
cnta plhn ke2 wpun tpaksa lukakn ati sapa2 jak yg bkaitan..maaf...
pd ms tok...fmly aku brada d tmpt yg plg atas dlm hidup aku...aku kena fkr pasal kegembiraan daknya b4 fkr pasal kegembiraan org lain n aku sndr....
ari ya..bg.andy n bg.ramzie convo..seronok n cemburu pn ada masa ya..daknya dh bg kegembiraan kt fmly...mbak scroll blt swak...
aku pn mok jd camya juak...dtg jauh2 mbak hrpn kluarga..so aku kena btolkan target aku skrg...
fokus ngan stdy..mmg xsalah bcinta tp aku xmok fkr pasal ya dolok...
mmg jeles tgk kwn2 aku bhgia..hepi ngan psgn msg2 tp bila time gaduh2..ya yg aku xmok alami..suma xkenak...so better aku xfkr pasal ati n prsn tok dolok....
kwn aku mdh aku jual mahal sbb tolak cintanya...ya salah...
aku xbmaksud pun nk jual mahal...
sapalh yg xingin dsygi n myayangi kan...aku pn ingin tp ada bnda lebih penting utk aku capai sblm aku fkr pasal ya...
org madah boleh jak stdy n bcinta...mmg la boleh tp aku xsanggup nk tanggung risiko n pengalaman lalu dh ajar aku byk benda....
so hrp suma dh jelas n xperlu tnya byk kali..aku sedikit sbyk terasa ngan ptnyaan yg x putus2 ya.....
mybe tok adalah jln tbaik utk aku...yg dpt aku pilih wpun tpaksa mnyakitkan sesorg..tp aku yakin ada hikmah d sbalik suma tok..
Tuhan nk berik kita kesusahn sblm nya berik kita kelapangan kan...aku harap kptsn aku tok btol...
tp andainya kptsn aku tok xbtol...
aku serahkan pd Tuhan utk tentukan nya...
aku hanya merancang tp Tuhan yg tentukan...
andai ati aku tba2 tbuka utk trima sapa2 jak dlm masa tgh stdy tok..aku pasrah n anggap tok suma ketentuan Tuhan...
aku trima sumanya dgn ati tbuka jak...
2,3 ari tok aku puas fkr cara nk bgtau Ish suma pasal tok...
Alhamdulillah nya dpt trima kptsn aku..aku pn trima kptsn nya..nk tgu aku smpi aku bsedia...InsyaAllah..ada jodoh x kesine kan....
hope aku n Ish dpt kwn cm biasa..cm b4 tok jd...
n harap Ish dpt jd dr nya smula...aku rindukan Ish yg ceria n hepi cam dolok...
skrg tok nya lbh suka diam dr...sian Ish..nya hilang parents nya skaligus...mmg berat apa yg ya tanggung...
harap Ish dpt jalani dugaan strusnya dgn tabah...
erm....pa gik o???
ntahla..aku dh xtauk nk madah apa gik...
harap idup aku strusnya lbh baik....
aku pnat dh dgn suma masalah2 g dtg xhenti2....
aku inginkan ketenangan...
cant wait 2 go home...

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan jejak anda.Terima Kasih!