~~~~In three words I can sum up everything I've learned about life. It goes on.Nothing in life is to be feared. It is only to be understood~~~~

Sunday, March 5, 2006

educational trip 2 cameron highland

salam suma..4mac..smalam la tuh..aku join mahallah aku g cameron highland..ada educational trip..free lak tuh...pe lagi aku ngan wani trus g regist nama sbb nk join..maklumlah suma free..so msti seat limited...

kami bkumpul dlm kol 5am kt dpn parking lot sumayyah..then bas dtg..n jalan....ngantok gile masa tuh..rasanya suma smbg tdo blik la...then stop subuh kat area mana tah p still in area sgor la..

pas solat subuh..pjlnn dtruskan..huhu...smpi je area nk menuju ke cameron tuh..suma dh kuar plastik...aiyok!!!jln die mngalahkan ular kena pukul...mula2 stop kt tanah rata...jln2 kt area tu dulu..smpat gak beli brg..souvenir 1,2 cm tuh...heheh...aku ngan wani trus g cari kedai mkn..perut perlu diisi weh...hheheh..sejuk giler kt area ni..syok ar org dok cni eh.....heheh..actually..aku dh berangan2..nk dok kwsn ni bila nk beli umah sndr nnt...hahaha...lawok!!!!!!!

pastu...bas pn jln lg...dpendekkn crita..ahernya smpi ke cameron...1st tmpt yg kami singgah ialah strawberry farm...fuh!!!!!!!sukanya!!!!!!suma nmpk merah..sronok gile bg peminat merah cm aku nih..hahaha...pe kaitan ntah....sempat ar makan aiskrim strawberi kat situ..jln2 lam kwsn ladang strawberi tuh...bkn slalu kan....rasa peladang ayu lak...ahakzzz!!!!


pastu kami g rosevalley lak..mmg tpt yg aku suka gak...byk gila ros kt sini..ada yg aku xpenah jpa pun slama ni...hahaha..bgambar sakan aku ngan wani..gmbr2 yg ada ni xsmpi suku aku letak..ada lg byk tp cukuplah ni je yg korg tgk eh..maafffffff.....

pastu g bee farm....makkkkkk!!!besarnya lebahhhh...hahaha....lebah hiasan je tuh..tp its cute la!rs nk bwk balik jer...

pastu g ladang teh..kena naik bus skolah yg sama cam bas mini 222 tuh..kecik jer..bsesak cm sardin la kt dlm tuh..sbb pcik driber tu ckp,jln kecik jer so xbleh nk lalu klu guna bus uia yg besar gedabak tuh...fuh!!jln die menaikkan bulu tengkuk!takut...gaung nmpk dlm gile....dh jln sempit..bengkak bengkok lak tuh..klu aku yg dsuruh dreive..dh lama aku turun dr keta..last2 jln kaki jer...xbrani mgadai nyawa kt situ beb!!!...bila dh smpi kt tpt mproses teh..BOH TEA CENTRE SG PALAS!!!lega skit...bleh minum air teh free lg..mmg lawa la pmandangan kt ladang teh nih...kdg2 cm semut je org2 yg kutip teh tu bjln..kecik je bila tgk dr jauh..tenggelam dlm keluasan ladang teh....

dah puas meneroka kt ladang teh..kami g plak pasar cameron..shoping ar!pe lagi kn??beli strawberi...bunga...smpat gak sambar kaktus utk mak aku...comel2 je lam pasu...mmg puas smlm...

balik2 jer..suma xlarat..kepenatan mgharungi jln2 bliku tuh..bila pjlnn balik..cm kejap je...benti jap kt rnr...stop mkn...

then trus kn pjlnn balik uia..smpi uia pas maghrib cam tu la....puas ati sgt2...hope 2 b there again..!tgk la gmbr2 yg smpt nk letak lam nih..byk sgt kang susah lak kan...daaaa!






1 comment:

  1. shy..
    g cameron x ajak aku pon..
    hehe..
    aku baru menjumpai blog kau nie..

    ReplyDelete

Sila tinggalkan jejak anda.Terima Kasih!